Kumarakom - Reisverslag uit Kumarakom, India van DionneMol-Haarman - WaarBenJij.nu Kumarakom - Reisverslag uit Kumarakom, India van DionneMol-Haarman - WaarBenJij.nu

Kumarakom

Door: dionne

02 Januari 2015 | India, Kumarakom

Afgelopen dagen geen internet, dus vandaag een berichtje van meerdere dagen. De eerste dag in Thekkadi was een beetje bijkomen, na een redelijke nachtrust, weer een moskee in de buurt die je om 5.15 uur graag laat mee genieten van hun dienst in een volume van 100 decibel, hebben we een prima ontbijtje gehad van de gastheer van het guest house. Eerst in de morgen naar de olifanten, waarna we in de middag nog een spice plantage hebben bezocht. De volgende dag vroeg vertrokken naar de house boat. De reis daar naar toe verliep niet helemaal goed, het is een flink stuk door de bergen. Wel een mooie weg met overal thee plantages, maar voor mij te bochtig en dat ging dus ook niet helemaal goed. Onderweg vreselijk ziek geweest. Aangekomen bij de house boat, die er goed uitzag, het water op. Voor mij natuurlijk ook niet echt bevordelijk. Heb er die dag dan ook weinig van meegekregen, gelukkig hebben de anderen veel foto's gemaakt. Ik heb zelf de hele dag voor op het dek gelegen met de ogen dicht. Zo beroerd. Gelukkig moet de boot aanleggen voor zonsondergang en heb ik nog wel redelijk kunnen slapen alleen de aanlegplaats was iets minder goed gekozen want weer werden we rond 5.00 uur gewekt door zo'n 100 decibel van een moskee. Ik zou helemaal gek worden als ik daar naast zou wonen!!
Van oud en nieuw hebben we weinig meegekregen. Wordt hier niet echt gevierd, tenminste niet op de plek waar wij waren. Een paar hele harde knallen en dat was het dan wel. Deze ochtend was natuurlijk de verjaardag van Amrutha, slingers en ballonnen opgehangen op de boot en bij het ontbijt de verjaardagstaart. Ramesh onze chauffeur had 2 mooie posters laten maken 1 om ons een goed nieuw jaar te wensen en 1 om Amrutha te feliciteren. Was erg gezellig. Gelukkig voelde ik mij een beetje beter en heb ik deze ochtend toch nog van het korte stukje varen kunnen genieten. Om 9 uur stond onze chauffeur ons weer op te wachten. Eerst even langs het strand, al erg heet op de vroege ochtend, en wat een rommel. Werkelijk waar het hele strand lag bezaait met allerlei troep. Er waren een aantal vrouwen bezig met prikpennen om de boel op te ruimen, dit werd dan aan de kant van het strand in de fik gestoken wat weer een heerlijk geurtje opleverde. Bablu eerst even cricketten op het strand met Paul, Tara, Amrutha en Ramesh. Daarna is Bablu nog even de zee in geweest. Rond half 12 weer vertrokken van het strand. We waren vandaag uitgenodigd bij Ramesh thuis om daar een lunch te gebruiken. Eerst nog even langs de homeopatische arts van Ramesh om wat pilletjes te halen voor mijn reisziekte. Gelukkig voelde ik mij weer een stuk beter toen we bij zijn huis aankwamen. Daar opgewacht door zijn vrouw en 2 dochters hebben we eerst de verjaardag van Amrutha gevierd op de Indiase manier was erg leuk en gezellig. Daarna heerlijk geluncht, met heerlijke gerechten geserveerd op een bananenblad.
Aan het eind van de middag op naar ons 1 na laatste hotel in Kumarakom, aan een groot meer. Daar genoten van een prachtige zons ondergang. Het resort mag wel hier en daar wat opgeknapt worden maar verder prima.
Vandaag wordt een dagje relaxen, Bablu lekker zwemmen in het zwembad en wij vanmiddag een heerlijke ayurveda massage.
Nog 2 nachtjes India en dan alweer naar huis. Kan momenteel geen foto's plaatsen.
Wij wensen verder iedereen een heel goed 2015!!

• 02 Januari 2015 - 11:47

Fam Clement:

Lieve Amrutha,
    Gisteren lag mijn verbinding eruit ... alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Bijzonder om je verjaardag in India te vieren. Nog een paar fijne dagen in India en een goede terugreis. Groetjes voor jullie alle 5, Bob, Eveline, Rajitha, Bhavana en Nilesh

• 02 Januari 2015 - 13:14

Anja:

Amrutha, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, bijzonder om dat op een Indiase manier te vieren!

Geniet allemaal nog van de laatste dagen, en alvast een veilige reis terug.

Liefs Anja en Nico