met de nachttrein - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van DionneMol-Haarman - WaarBenJij.nu met de nachttrein - Reisverslag uit Mahabalipuram, India van DionneMol-Haarman - WaarBenJij.nu

met de nachttrein

Door: dionne

22 December 2014 | India, Mahabalipuram

Gistermiddag om iets over 4 waren we op station Hyderabad Deccan voor onze treinreis naar het zuiden, naar Chennai.
We konden rustig aan onze coupe zoeken, gelukkig maar want het was een vreselijke lange trein. Er was 1 treinstel met first class ac en die moesten wij hebben. Van de hele trein is er dus maar 1 treinstel first ac en daar kunnen 10 mensen in. Alleen het lopen op het station is al een belevenis op zich. Precies om 16.55 vertrok de trein voor een 13 uur durende rit. In het begin was het nog licht en konden we mooi naar buiten kijken. Het eten in de trein was niet echt heel erg goed, alhoewel Bablu en Amrutha er redelijk van gegeten hebben 4 maaltijden voor 360 rupee, omgerekend ongeveer 4 euro. gelukkig hadden we koejes en drinken mee. Rond 22.00 uur hebben we de bedjes opgemaakt en zijn we heerlijk gaan slapen, nou ja heerlijk. De trein schommelde nogal en af en toe had je het idee dat hij uit de rails ging lopen Tara kon er niet zo goed tegen en werd ergens midden in de nacht wakker omdat ze moest spugen. Om 5.55 zouden we aankomen in Chennai, om 5.46 werd ik wakker, na eerst een hele poos al wakker te zijn geweest, en moesten we snel broeken aan, tassen pakken en op naar buiten. Gelukkig was Chennai de eindbestemming van de trein.
En dan kom je op het station van Chennai en weet je niet wat je ziet, wat een boel mensen, echt ongelooflijk. Veel meer mensen als bij Victoria Railway station in Mumbai.
Gelukkig had onze chauffeur ons snel gevonden, en dat tussen zoveel mensen.
Op naar Mahabalipuram, ongeveer een uurtje rijden vanaf Chennai. Aangekomen bij het hotel eerst maar eens aanschuiven bij het ontbijt, toen even langs de zee gewandeld want we konden nog niet op de kamer. Wel heel raar om daar over het strand te lopen, waar 10 jaar geleden die gigantische tsunami heeft plaats gevonden waarbij hier in de omgeving 2000 mensen bij zijn omgekomen. Bij 1 restaurant hadden ze allemaal hindoe beelden buitenstaan die allemaal kapot waren door de tsunami. Ook hadden ze daar in een palm boom met een zwart touw aangegeven hoe hoog de golven kwamen. Dat hele resort was met al het water mee gegaan en helemaal vernietigd. Er had niets meer gestaan, alles was weg geweest. Nu na 10 jaar zie je niet meer dat er zo'n tsunami heeft plaats gevonden, overal is weer gebouwd, en de gebouwen zijn ook al weer aardig verweert door de zeewind.
Gelukkig konden we daarna redelijk snel op onze kamer om even te douchen en op te frissen na die trein reis.